Високата цена и единственият USB порт на новия MacBook ще ограничат началните продажби

Нов анализ на компанията KGI Securities твърди, че супер тънкият преносим компютър MacBook, който Apple обяви по-рано тази седмица, няма да се радва на особено добри продажби, поне в началото.

 

Анализаторът Минг-Чи Куо, който има репутацията на добър познавач на продуктите на Apple, е убеден, че през първата половина на 2015 г. от новата машина ще бъдат продадени само 450 000 бройки.

 

Сред основните причини за този по-скромен потребителски интерес той посочва наличието на един-единствен USB-C порт на устройството, което налага използването на някаква допълнителна джаджа за повече от една връзка. Другият ключов елемент според Куо е цената – ще трябва да мине поне малко време, преди сумата от 1300 долара да бъде възприета от потребителите.

 

„Прогнозата ни е, че новият 12-инчов MacBook ще генерира продажбата на 450 000 бройки през първата половина на 2015 г. Имайки предвид високата цена и загрижеността на някои потребители от факта, че машината има само един USB-C I/O порт, краткосрочната ни прогноза е за по-ограничени продажби“, пише Куо в своя анализ.

 

От друга страна, той смята, че в дългосрочен план MacBook ще се продава значително по-добре.

 

„Продуктът ще накара пазара да обърне внимание на тенденцията за тънък и лек дизайн, който не включва вентилатор и използва метални елементи. Така в средно- и дългосрочен план MacBook ще има не само по-добри продажби, но и сериозно влияние върху тенденциите в бизнеса с преносими компютри“, завършва анализът.

 

Join In The Fun, Leave A Comment!